niedziela, 18 lipca 2010

"Final Audition" od Plastic

Plastic to polska grupa demoscenowa. A ich demo "Final Audition" wygrało Evoke 2005.

Obejrzyjmy je:



A teraz garstka szczegółów technicznych i ciekawostek ;)

"Final Audition" pracuje na silniku graficznym picoEngine - jest to autorski silnik grupy Plastic. Nie jest to pierwsze demo będące testem możliwości tego engine'u, ale "Final Audition" pokazuje że silnik może służyć nie tylko do renderowania standardowych modeli 3D, ale też do typowych demoscenowych efektów, takich jak metakule czy trójwymiarowe fraktale Julii. Do picoEngine w wersji 2.3, która służyła do renderowania "Final Audition", dodano obsługę shaderów efektów cząsteczkowych, co widać w demku :)

Co jeszcze ciekawsze, demo zostało zaprojektowane w znanym programie do tworzenia grafiki 3D - Maya. Silnik graficzny grupy działający jako plugin renderował postępy prac na bieżąco, umożliwiając ich ocenę. Zresztą wystarczy zerknąć na poniższe screeny:


Członkowie Plastic przyznają, że duża inspiracją dla nich było demo "We Cell" fińskiej grupy Kewlers. Demo to zostało opublikowane w 2004 roku, na Assembly:



Jak widać Kewlers jak zawsze wyznają zasadę "zero polys, zero shaders" ;)

Więcej: http://www.devmaster.net/forums/showthread.php?t=4052

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz